Поглед в кервана на Tour de France

Гледайки етапите на Tour de France, няма как да не сте забелязали огромната колона от автомобили и мотоциклети пред, зад и около колоездачите – така нареченият керван. Трябва ти огромна подкрепа, за да караш Тура, но кои са тези хора и каква е задачата им? Вижте един интересен поглед към кервана отпред назад с помощта на страхотните илюстрации на Charlie Layton.

Важно: Всички автомобили са отдясно на пътя, а лявата стои свободна, за да може в нея да стават изпреварвания, ако това е нужно.

01-tour-caravan-police-moto_1

Полицейският мотор

Начело на ескорта е мотоциклет на френската полиция. Общо в цялата колона има 48 от тях. 13 се движат с кервана, а останалите с колоездачите.

02-tour-caravan-vip-guest-car_1

ВИП коли за гости

Обикновено има поне три ВИП коли отпред. Често те се карат от популярни личности или бивши професионалисти. Те имат правото да се движат и зад откъснала се група, ако такава се оформи.

03-tour-caravan-press-car_1

Прес автомобили

Акредитираните медии могат да карат пред или зад колоездачите при следните условия: Само коли със зелени акредитационни стикери имат такова право (това значи, че има трима акредитирани журналисти в колата); Колите не трябва да изпреварват откъснала се група; Снимането от тези коли е забранено; Прес автомобилите могат да се движат зад откъсналата се група само ако разликата е повече от 2 минути.

04-tour-caravan-mavic-support_0

Неутралната сервизна кола на Mavic

Има една неутрална сервизна кола и един или два мотора. Автомобилите имат жълти велосипеди отгоре; Моторите носят поне един комплект гуми и ако ги използват, „зареждат“ наново от автомобила, а всичко това става в движение. По принцип те стоят пред колоездачите, но застават зад откъсналата се група, ако такава се образува.

05-tour-caravan-regulateur-motos

Регулаторен мотор

Регулаторите са пътните полицаи на кервана. Те определят движението – кой къде отива и кога. Те дават сигнал на автомобилите и моторите да изпреварят отляво или пък изобщо да не преминават. Ако не спазваш инструкциите им, ще бъдеш изхвърлен от състезанието. Регулаторите имат юрисдикция над всяко друго превозно средства освен червените директорски автомобили. Тяхната роля е ключова, тъй като те взимат решения да изпратят превозни средства напред в колоната (например, за да може отборна кола да помогне на свой колоездач в откъснала се група). Обикновено има няколко отпред, които вървят с откъснали се групи и преследвачески групи.

06-tour-caravan-neutral-water_0

Неутрални мотори за вода

Една приятна за колоездачите добавка. Ще видите тези мотори обикновено в планинските етапи, където състезателите в челото могат да бъдат дълго време без подкрепа от своите отборни автомобили.

07-tour-caravan-photograher-moto_0

Фотографски мотори

Мотоциклетите, които возят фотографите. Обикновено те са около 15 във всеки един ден на състезанието. Само няколко избрани медии (като AFP, l’Equipe, AP) получават превоз всеки ден, другите мотори се сменят между фотографите. Фотографските мотори могат да се движат сред конвоя с позволение на регулаторите. Те могат да минават напред, да спират, за да снимат основната група, след което да се върнат към кервана и отново да отидат пред групата.

08-tour-caravan-officials-car_0

Официални автомобили

Три такива има в челото на състезанието: асистент директор, състезателен стюард и директор на състезанието. Тези хора са големите шефове. В случай на откъснала се група, колата на директора на състезанието продължава с откъсналите се, а асистент директорът остава с основната група. В колата на състезателния стюард обикновено има състезателен комисар, който съблюдава за нарушаване на правилата.

09-tour-caravan-tv-motos

Операторски мотори

В кервана има пет екипирани с камери мотоциклети. Те са регистрирани към Euro Media Group, която осигурява прякото излъчване на състезанието. Има и двама журналисти на мотори, които записват аудио, те най-често говорят с директорите.

10-tour-caravan-information-moto

Информационен мотор

Това е оцветеният в жълто мотор, който информира колоездачите в откъснала се група за времевата разлика.

08-tour-caravan-officials-car_0

Комисарска кола

След колоездачите идва официалната кола, в която е председателят на състезателното жури, който съблюдава за нарушения като нелегални канали, задържане на автомобилите и други. Има и още комисари, които са в други коли и мотори.

11-tour-caravan-race-doctors-car

Лекарска кола

Официалният лекар на състезанието лекува всички травми по време на състезанието, въпреки че отборните лекари също са в кервана в отборните автомобили. Колата на лекаря на състезанието е единствената, която официално има право да спира, за да помага на колоездачите (въпреки че механиците го правят постоянно).

12-tour-caravan-team-car

Отборни коли

Има два вида отборни коли и всеки отбор има два автомобила в кервана. Редът се определя от най-високо класираният колоездач на тима в генералното класиране към началото на етапа, така че се променя почти всекидневно. Първата група коли стои зад основната група освен ако няма откъснала се група. Ако се оформи откъснала се група, когато преднината стане повече от една минута, регулаторът ще даде разрешение, когато това е възможно, на отборните коли на състезателите в откъсналата се група, да изпреварят основната група.

14-tour-caravan-broom-wagon

„Вагонът-метла“

„Вагонът-метла“ е превозното средства, което прибира всеки колоездач, който не е в състояние да финишира състезанието.

15-tour-caravan-fin-de-course-vehicle

Крайната кола

Тази кола сигнализира края на състезателния керван.

 

Илюстрации: Charlie Layton

Източник: Bicycling.com

Velocafe.bg
Повече в Събития
Първи кръг от BG Urban Series през погледа на Velocafe

На 15 май, за втора поредна година, се проведе състезанието по градско спускане в гр. Плевен. То беше първият кръг...

Затвори