Какво си казаха общински съветници и представители на велоорганизации по Програмата за велотранспорт

На 19 януари се проведе заседание на Комисията по транспорт и туризъм в Столична община. Сред останалите точки беше разгледан доклад относно „Програма за развитие на велосипедния транспорт на територията на Столична община за периода 2016-2019г.“.

Бяха разгледани също предложения от страна на неправителствени организации и граждани. Техни представители изслушаха плановете на Общината и изказаха мнението си, че Програмата в сегашния си вид е написана абстрактно и без да се дават точни измерители за качеството на изгражданите велоалеи, никаква информация за начините на поддръжка по инфраструктурата и какви ще са начините за промотиране на колоезденето и създаване на култура за каране на велосипед. Също така, че част от проектите по програмата 2016-2019 повтарят грешките на досегашните и така изготвените велоалеи са неефективни.

Всички представители на гражданите, сред които бяха членове на Велоеволюция, Спаси София, адвокати, специалисти по транспорта и други се обединиха около мнението, че безразборното рисуване с жълта боя по тротоари и улици не решава въпроса на колоездачите и че никой няма да има стимул да предпочете велосипедния транспорт пред личната си кола, докато не започне изграждане на качествени велоалеи, отделени от пътното платно и пешеходците.

Ние от Velocafe.bg също представихме мнението си, че по-добре изобщо да не се изграждат велоалеи по досегашния начин, защото ако ще се кара по пътя, заедно с автомобилите, не е нужно да се изрисуват 30см от бордюра.

Колоезденето по тротоарите пък ни прави нарушители на Закона за движение. И не на последно място – ако се проектират велоалеи с много чупки, минаващи през подлези и много светофари, които свалят средната скорост за придвижване до 5-10км/ч, то придвижването с велосипед става не по-бързо от това на пешеходец и съответно – неефективно.

Заместник-кметът по транспорта г-н Евгени Крусев уведоми присъстващите, че са взети под внимание някои забележки и вече са направени корекции по част от проектите в положителна насока. А г-н Прошко Прошков се обяви за максимално бързо и качествено внедряване на велосипедния транспорт в столицата.

Надяваме се Столичния общински съвет, както и подопечните им структури – най-вече общинско предприятие Софпроект, изготвящо проектите в София и чийто член изяви възмущение защо толкова държат колоездачите да карат колела в град със замърсяване на въздуха 5 пъти над нормата, да покажат воля и да изпълнят обещанията си за зелен град, в който един от основните видове транспорт е велосипедният.

Защото това е начинът да се намалят замърсяванията, да се намали трафика и в крайна сметка животът в София да бъде по-приятен. А защо не и в цяла България!?

Точно затова ще продължаваме да бъдем активни и няма да спрем да настояваме за подобряване на велосипедната инфраструктура в любимия ни град не толкова от колоездачен егоизъм, както някои политици смятат, а от желанието си да подобрим живота на софиянци. Защото колоезденето е евтино, екологично, бързо, приятно и най-вече колоезденето е здраве!

Цветан Близнаков

Цецо е един от най-запалените шосейни колоездачи. Той използва всяка свободна минута, за да кара из пътищата на България, а през уикенда рядко ще го откриете в София. Голямата му страст са бреветите, като още в първата си година мина всички бреветни дистанции от 200 до 1200 км, а през 2015 изпълни една своя голяма мечта. Той участва в най-популярния бревет в света – Париж-Брест-Париж и в рамките на по-малко от 80 часа измина внушителните 1230 км. Цецо пише статии, с които има една-единствена цел – да запали колкото се може повече хора да карат колело и да осъзнаят, че всеки може да стигне до неговите постижения, нужни са само желание и любов към спорта.

Повече в Съвети
1209220_164025387124822_278254309_n
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори