Средно 134 km. нови велоалеи обещани предизборно за София

vote-bikee-car-2

Две неправителствени организации – Велоеволюция и Българска Асоциация Електрически Превозни Средства (БАЕПС), предложиха онлайн-платформа, чрез която избирателите в София могат да разберат до коя от партиите са най-близо, като се имат предвид техните обещания за екомобилността в местни избори-2015.

ГЛАСУВАТЕЛ представя по прегледен и бърз начин вижданията на основните партии в София за два ключови елемента на устойчивата мобилност: велосипедния и електромобилния транспорт. Гласувател вече помогна на хиляди хора да се вгледат по-подробно в политическите програми, предложени от кандидатите за високи постове в столичната администрация.

Сдружение „Велоеволюция“ предлагат и обобщен поглед над политическото меню по темата велосипеден транспорт:

  • Няма партия, която да приоритизира предложените мерки – по важност, по време, по място…
  • Няма партия, която да посочва как реалистично ще финансира предложените мерки – не просто велосипедните, а никои мерки.
  • Няма партия, която да заявява ангажимент за повишаване на пътна безопасност, а оттам и за безопасност на велосипедистите.
  • Само две партии предвиждат да направят анализ, преди да инвестират в скъпа пътна инфраструктура.
  • Само една партия предвижда адекватни подробни мерки за постигане на взаимовръзки между велосипедите и останалия транспорт.
  • Само една партия заявява нещо за начина на провеждане на задължителните според закона обществени обсъждания за планове и проекти за градската среда.

„Тук въпросът не е само в политическите програми, а в отношението на политиците към истинските проблеми. Редица проучвания сочат, че велосипедните мерки струват много по-малко на обществото отколкото автомобилните, не само за шофьорите, но и за общината. Никоя от партиите не обръща наистина сериозно внимание върху замърсяването на въздуха: според СЗО и Европейската агенция по околна среда около 10000 годишно са случаите на преждевременна смърт в резултат на замърсения въздух в България. За София това означава съкратен живот на 2000-3000 души годишно. Значителна част от замърсяването на въздуха в София се причинява от автомобилния транспорт. В някои програми срещаме предложения за “интегрирано управление на транспорта” и “чисти автобуси”, но това със сигурност не е достатъчно. Очевидно политическите партии имат много малко разбиране за проблема или предпочитат да го игнорират.

Разочарованието от избора, предложен ни от партиите, няма да ни попречи да следим бъдещите им действия. Въпреки очевидната политическа немощ, виждаме няколко важни общи ангажименти, които всички политици в София ни обещават да следват:

  • повече велосипедни алеи свързани в мрежа
  • система за обществени велосипеди под наем
  • повече велосипедни паркинги
  • велосипедни връзки между кварталите, парковете и извън града
  • вело-автобуси за достъп и отдих в планините и софийските околности

Очакваме, че щом всички заявяват да работят в еднаква посока, то през есента на 2019 година трябва да видим конкретните резултати и да можем да ползваме обещаните велосипедни придобивки. Отчитайки всички обещания на политиците, очакваме средно 134 км нови велосипедни алеи до 2019 г. За да постигнат това, избраните трябва да работят съвместно в общинския съвет.

На политическите програми им липсва много съдържание, но ние все пак очакваме партиите да изпълнят обещанията си. В следващите години ние ще продължим да работим с общинския съвет и ще продължаваме да упражняваме натиск за нещата които липсват в програмите: истински добра вело-инфраструктура, различна от жълтата боя по тротоарите, добър анализ на трафика и вело-потоците базиран на ясно зададени приоритети, отчитащ разходите и ползите за околната среда. Информацията за обещаното и постигнатото ще ни послужи след 4 години, когато отново ще трябва да направим избор.“ – пишат Велоеволюция в прессъобщението си до медиите.

 Вижте ГЛАСУВАТЕЛ тук: http://velobg.org/glasuvatel-2015

Velocafe.bg
Повече в Любопитно
Уникално видео – щраус гони колоездачи

С това видео определено ще се забавлявате много. Действието се развива в Южна Африка, където местни колоездачи тренират при скорост...

Затвори