Оценка „среден“ за велоалеите в София

От „Велоеволюция“ правят специално допитване до колоездачите за състоянието на велоалеите в София. От сдружението направи обобщение на резултатите към 11 октомври, което се базира на 466 отговора на потребители, а оценката от него е „среден“ за велоалеите в столицата.

Вижте обобщените резултати:

Най-високи оценки на велоалеи, средно от всички потребители:

Директност – бул. Цар Борис III
Свързаност – бул. Цар Борис III
Удобство – ул. Обиколна, кв. Дружба
Безопасност – бул. Цар Борис III
Привлекателност – бул. Тодор Александров

bike-lane-assesment-best

Велоалеята събрала най-високи оценки по всички критерии е тази по бул. Цар Борис III. Макар и сравнително непривлекателна, заради разположението си на шумен булевард с мръсен въздух, тази велоалея е предпочитана заради дългото, обособено и директно трасе.

Най-ниски оценки за велоалеи:
Директност – ул. Обиколна, кв. Дружба
Свързаност – бул. Бъкстон
Удобство – бул. Бъкстон
Безопасност – бул. Тодор Александров (велолента)
Привлекателност – бул. Акад. Иван Гешов

bike-lane-assesment-best-vs-worst

Велоалеята събрала най-ниски оценки по всички критерии е тази по бул. Бъкстон. Макар и привлекателна заради местоположението си, велоалеята е избягвана понеже е тясна, с лоша и неподдържана настилка, конфликтност с пешеходците и липсата на контрол върху неправомерно паркиране.

Често посочвани типове предимства на велоалеи:

    • липса на конфликтност с бързо движещи се МПС
    • добра връзка между отдалечени места
    • добра настилка
    • обособено безопасно трасе

Често посочвани типове недостатъци на велоалеи:

      • много пешеходци се движат по велоалеята
      • липса на включване в движението в края на велоалеята
      • опасни пресичания на улици/кръстовища
      • тясна велоалея

Типове опасни места посочвани от велосипедистите:

  • подлези
    непригодени, със стръмни и тесни рампи с остри завои, конфликт с пешеходци
  • препятствия
    кофи за боклук, нерегламентирано паркиране, стълбове, шахти, неподдържани настилки, неподдържана растителност
  • организация на движението
    опасно или липсващо включване в движението при улици и кръстовища, конфликт с пешеходци, липса на възможност водачите на МПС да се съобразяват с вело-движението, лоша видимост, грешна маркировкаОбщата оценка за велоалеите в София по петобалната система е 2.69.Това е оценка между “среден” и “добър”. Висока оценка велоалеите имат по отношение на директността – почти всяко трасе е обособено за сравнително дълго разстояние, а до крайните точки се стига без заобикаляне. Очаквано най-ниска е оценката за свързаност на велоалеите, тъй като те все още не са свързани в мрежа.

    За всяка велоалея изобилстват сигнали за необезопасени кръстовища, нерегламентирано паркиране или други нарушения от страна на водачите на МПС, шахти с повредени или липсващи капаци, остатъци от стълбове, знаци или будки, обекти чиито клиенти паркират върху велоалеите и т.н. Няма велоалея за която да не са посочени опасни места. В отговорите си велосипедистите посочват и личен опит с множество произшествия с автомобили и пешеходци.

    Споделените проблеми са толкова много, че очевидно се налага ревизия на всички изградени велосипедни алеи и подробен анализ на безопасноста и организацията на движение.

    Подробните резултати от цялото допитване ще бъдат използвани за доклад до направление “Транспорт и транспортни комуникации” в Столична община. Чрез доклада Велоеволюция ще отправи предложение за предвиждане на средства за обезопасяване и поддръжка на велоалеите за бюджет 2016.

Velocafe.bg
Повече в Съвети
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори