Франс прес: Шансът на България е в ниши като производството на велосипеди

Шансът за успех в България се крие в нишови сегменти като производството на велосипеди. Върху това акцентира Агенция Франс прес в свой анализ за икономическото състояние на страната ни.

В материала се обяснява, че ситуацията в най-бедната членка на Европейския съюз е тежка, както икономически, така и политически, милион българи са напуснали страната в последните 25 години, а чуждите инвестиции са намалели от 6.6 милиарда евро през 2008 до само 1.4 милиарда през 2012. Всички тези фактори правят износа, 2/3 от който отива в останалите страни от Европейския съюз, изключително важен.

Именно заради това ключови са сектори, в които България има възможност да се превърне в лидер, каквато е ситуацията при производството на велосипеди. „Моето мото е: Аз вярвам“, казва Драгомир Кузов, основател на „Драг“, който в статията е посочен като пример за успешен предприемач, правещ бизнес в специфична ниша.

„Ние българите имаме голям шанс да успеем в нишовите сегменти. Тук имаме евтина работна ръка, креативност, иновации и възможност за проектиране на оригинални продукти“, споделя още Кузов.

“Трябва да се придвижим нагоре по веригата и от производител на отделни части и компоненти да се превърнем в производител на крайни продукти, коментира пред агенцията Веселин Илиев от Българска стопанска камара.

Именно това правят компании като „Драг“, които например снабдяват с велосипеди националния отбор по колоездене на Украйна и други тимове по света.

В статията е даден успешен пример и с друга българска компания – „Уолтопия“, най-големият производител на стени за катерене в света.

Драгомир Кузов признава, че голям проблем е лошият имидж на българските продукти в чужбина, както и фактът, че много от умните млади хора напускат страната, което затруднява намирането на квалифициран персонал.

„Беше трудно да се убедят швейцарци, американци, французи и германци, че нещо “Произведено в България” би могло да бъде по-добро, отколкото техните местни марки”, споделя един от собствениците на „Уолтопия“ Ивайло Пенчев.

Кузов пък допълва: “Всички наши колела носят надпис: „Горди сме, че е произведено в България“ – желаем да подобрим българския образ. Жалкото е, че администрацията невинаги ни помага.”

Velocafe.bg
Повече в Любопитно
Уникално видео – щраус гони колоездачи

С това видео определено ще се забавлявате много. Действието се развива в Южна Африка, където местни колоездачи тренират при скорост...

Затвори