Резултати и впечатления от Байк за Чепън 2015

298 – това беше броят на колоездачите, които се включиха в тазгодишното четвърто издание на състезанието „Байк за Чепън“. Оспорваната надпревара сред Чепън планина и Драгоманското блато премина при голям интерес, както от страна на участниците, така и на публиката.

Състезанието даде началото на форума за алтернативен туризъм, отговорен бизнес и зелени идеи „Зелени дни“. Шестото издание на фестивалът ще се проведе между 21 и 24 май пред паметника на Съветската армия, София.

Брой участници:289 – мъже: 243, жени: 46.

При колоездачите в дистанция 42 km на първо място се класира Александър Алексиев (02:06:37), а след него остана Емил Стойнев (2:03:52). Най-добра колоездачка в дългата дистанция стана Ивета Алексиева с време 2:49. Победител в дистанция 21 km стана Велислав Янев (1:15). Голяма изненада при колоездачния полумаратон бе поднесена от юношите: първенецът Александър Минчев даде по-добро време от победителя при мъжете, а подгласникът му Лъчезар Ангелов изравни постижението при мъжете в тази дистанция. Йорданка Тренчева оглави класирането при жените в тази дистанция (1:59), най-добра при девойките стана Мария Боянова (2:14). Поздравяваме нашата приятелка Гергана Стоева за блестящото класиране (4-то място при жените в категория старша-21.3 km.)! 

Пълно класиране – тук.

Впечатления на нашия приятел Иво Клечеров от състезанието:

„Сред плюсовете на състезанието трябва да бъде посочено това, че отново бе осигурен товарен вагон за велосипеди, като и бяха запазени допълнителни билети за влака за участниците, които са избрали регистрация на място. След пристигането на влака имаше малка опашка за получаване на номера, а хора от организацията обикаляха и раздават декларации за попълване.

Регистрацията обаче е затворена за велосипедистите, тъй като стартът на бегачите е насрочен за 9:30. Опашката ставаше все по-голяма. Имаше само един пункт за заплащане за таксате на място и само още един за получаване на номера.

Към 10:00 ч. от организаторите разделиха опашката на две – една за такса и една за номера, така нещата потръгнаха по-бързо. 10:30 минаваше, а имаше още хора за номера и такса. Полицейският ескорт пристигна, колоната не е пълна, следва чакане.

Колоната тръгна с 15 минути закъснение и след 200 метра спря. Последваха нови 10 минути чакане. Ескортът ни отведе до старта, където чакахме още 5 минути до старта.

Следва каране. Маркировката – чудесна. Навсякъде, където имаше резки завои на трасето, имаше хора, които упътваха от разстояние. Въпреки това имаше объркани участници и такива, които (както се оказа впоследствие) са съкратили голяма част от маршрута и са карали по асфалт. За мен е непонятно как…

Хората на кръстопътя за дълго и късо трасе трудно различаваха номерата, за да насочват участниците накъде да продължат, вледствие на което се губеше скорост и преднина спрямо други участници.  Голям минус на трасето бяха необозначените и скрити от треви стърчащи армировъчни пръти на бетоновите площадки насред полето. На даунхил и ендуро състезания трябва опасните камъни се оцветяват с ярко оранжево или червено, за да се виждат отдалеч.  

Поздравления за хората на подкрепителния пункт във Василовци – местни, много мили и любезни хора, готови да помогнат. Тази година имаше осигурени храна и вода, но за жалост не и смазка за верига. Добро впечатление ми направиха доброволците в края планинската част на трасето, които придържаха лентите, маркировка и насочваха за посоката.“

Velocafe.bg
Повече в Любопитно
Уникално видео – щраус гони колоездачи

С това видео определено ще се забавлявате много. Действието се развива в Южна Африка, където местни колоездачи тренират при скорост...

Затвори