Планират велосипеден тунел да свързва Люлин с центъра на София

Заместник кметът по транспорта в София Любомир Христов разкри, че се планира изграждането на велосипеден тунел, чрез който колоездачите от жк Люлин да стигат до централната част на София по безопасен начин. Според Христов, въпросният тунел трябва да бъде готов най-късно в началото на есента.

Идеята на Столична община е до момента начертаното велотрасе по протежението на бул. „Тодор Александров“ между метростанция „Вардар“ и бул. „Мария Луиза“ да бъде продължено в посока „Люлин“, тъй като предназначеният за велосипедистите път свършва при метростанция „Вардар“ и оттам трябва да се включат в общото движение, минавайки през автомобилен тунел. „Изключително тежък е трафикът там в момента. Тунелът на практика е едната от двете пътни връзки на целия квартал с останалата част на града. Другата връзка е по бул. „Сливница“, обясни Христов пред „Сега“.

По неговите думи изграждането на тунел, който да преминава под жп линията в „Люлин“, е единственият вариант за велосипедно трасе в района. „Над автомобилния тунел през Западен парк минава жп линия, която сега беше реконструирана. Между автомобилния тунел и жп линията ще бъде направен велосипеден тунел с рампи, по които могат да се качат велосипедите, да минат през тунела и да слязат от другата страна на кръстовището на бул. „Царица Йоана“ и бул. „Петър Дертлиев“, описа Христов. Първоначалните проекти на бъдещото съоръжение трябва да бъдат представени в началото на тази година. Според параметрите, които залага Столична община, велотрасето в „Люлин“ ще е около 800 м. Идеята на общината е през тунела да могат да преминават и пешеходци. Цената му се очаква да бъде между 150 и 200 хил. лв.

Подобен тунел функционира под алея „Яворов“ и свързва двете части на Борисовата градина.

Към момента общата дължина на велотрасетата в София е 60 км. От Столична община възнамеряват тя да стигне до заветните 200 км, но не се ангажират да съобщят в срокове кога ще се случи това. По думите на зам.-кмета Христов велотрасета предстоят да бъдат изградени през 2016 г. на уличките в централната градска част, след като приключат ремонтите на ул. „Княз Борис“, „Солунска“, „Цар Асен“.

Снимка: Chase Chisholm

Velocafe.bg
Повече в Съвети
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори