Още подробности около „Байк и рън за Чепън 2015“

Ежегодното състезание „Байк и рън за Чепън“ тази година ще се проведе на 25 април 2015г., като традиционно откриващо събитие от програмата на форума за устойчив туризъм, отговорен бизнес и зелени идеи „Зелени дни“ (22-24 май). За втори път състезанието освен планинско колоездене включва и бягане. Посрещнало над 290 колоездачи и бегачи през 2014 г., тази година се очаква за състезателната програма да се регистрират близо 500 човека в двете й направления. Организатори са Adventura и магазини „Стената“.

В деня на състезанието сспециално предвиден за целта вагон на БДЖ по линията София-Драгоман ще превози напълно безплатно участниците и инвентара им до мястото на събитието.

Пред общината в гр. Драгоман, всеки участник ще има възможност да остави багаж на съхранение. При получаване на състезателен номер, всеки ще получи Roo’Bar – Organic 100% Raw + Superfoods , подарък от Buff® Spain, BIOTTERY и ще може да си налее вода (носете си бутилки). За подкрепа Roobar и вода, ще има и на т.12. от трасето.

Първоначална информация за събитието – тук.

Организаторите предоставят подробно описание на трасето по точки (а карта с описание ще може да вземете на старта):

01 – Старт на състезанието пред Центъра за влажните зони. Започва се с изкачване по асфалтовия път към с. Летница.
02 – Надясно по стръмен черен път към вр. Петров кръст. Вдясно по склона тръгват два черни пътя, този към върха е по-високият и стръмен.
03 – Следва се десния черен път.
04 – връх Петров кръст. Черният път свършва, напред по билото продължава слабо забележима, но все пак налична туристическа пътека. Теренът става каменист, трябва да се внимава за скрити в тревата камъни и дупки, особено при по-стръмните участъци.

05 – Точно при един по-стръмен участък пътеката завива сравнително рязко вляво. Вижда се и една каменна пирамидка.
06 – Пътеката достига седловината между вр. Петръв кръст и вр. Ушите. Тук се продължава надолу по черния път, който се спуска към с. Големо Малово, подсичайки склона.
07 – !!!!! Това е една от най-важните точки в маршрута. Тук е мястото, където дългият маршрут се включва отново в краткия, т.е. следващата отсечка спортната категория ще я минава два пъти.
08 – Кръстопът. Основният път е надясно, но трасето е направо през поляната – така участниците ще могат да продължат с висока скорост, без да спират и да завиват надясно. После двата пътя се съединяват.
09 и 10 са разни отклоняващи се черни пътища, следва се главният.
11 – Излиза се в с. Големо Малово. Тук рязко се завива вдясно.
12 – !!!! Тук има контрола от двама души, разпределяща участниците в различните групи по краткия или дългия маршрут.
13 – Следете маркировката
14 – Следете маркировката15 – Тук се отклонява черният път нагоре към планината. Контрола.
16 – Следвайте пътя направо, пропуснете този вдясно.
17 – Вляво надолу се отбива черен път, пропуснете го и следвайте десния.
18 – Тук трябва да се тръгне надолу и наляво по хубав черен път.
19 – Пътят завива наляво и продължава надолу.
20 – Излиза се в с. Раяновци.
21 – Контрола, която ще насочва участниците бързо по черен път между къщи и дворове вдясно от асфалта. Ще следи дали хората са слезли по черния път или са се объркали и са дошли по асфалта.
22 – Тук има разклон, следва се левият път, който върви общо взето хоризонтално покрай една горичка.
23 – !!!! Отново припомняме важността на тази точка. (вж. горе). След това при т. 11 и 12 участниците от спортната категория трябва вече да бъдат насочени по краткия маршрут през центъра на селото Големо Малово – продължава се напред в посока Драгоман.
24 – Малко преди края на селото се тръгва по една улица/черен път вляво, точно преди една бяла къща.
25 – след последните къщи има разклон – продължавате по черния път направо, през полето. Пътят е почвен. В следващите 1-2 км може да има доста кал, ако е валяло.
26 – Пресича се един поток/канал, има кръстопът, следва се пътят направо, който заобикаля блатото от изток.
27 – Отклонявате се по стръмен и трънлив черен път наляво по склона, изоставяйки пътя покрай блатото, който продължава надясно. Тук вероятно ще трябва малко бутане. ;)28 – Излиза се на по-голям черен път – по него надясно.
29 – Разклон, продължете направо (десния черен път, малко по-неясен от другия).
30 – Кръстопът, продължете направо и нагоре. Първо се изкачва, после тръгва надолу в посока Драгоман.
31 – След приятно спускане достигате разклон. Десният път слиза към блатото, маршрутът продължава по левия в посока Драгоман.
32 – Излиза се на друг черен път, но НЕ СЕ продължава по него наляво. Вместо това, трябва да се пресече рязко надясно и да се продължи през поляната по едва забележима пътека/черен път в тревата.
33 – Пътят завива наляво към една нива и продължава покрай нея (отдясно) към селскостопански постройки.
34 – Направо покрай постройката.
35 – При края на постройката вдясно и нагоре по черен път към следващата.
36 – При портата на постройката се заобикаля двора й отляво. Тук може да има кучета, но само лаят.37 – Точно след заобикалянето на селскостопанския двор трябва да се продължи наляво и нагоре по слабо забележим тревен път към върха на хълма. Там пътят съвсем изчезва, но се кара по подобие на пътека по платото всеверозападна посока.
38 – Продължава се по слабо забележим черен път надясно и надолу към полето.
39 – Излиза се на хубав черен път покрай някакъв канал, идващ откъм блатото (няма вода в него).
40 – Вече сте близо до международния път. За да се се стига до него, тук трябва да се пресече канала вдясно и да се мине през една поляна до края й, където има пътека, вървяща успоредно на международния път. По нея надясно.
41 – Достига се мост, по който минава международния път, а отдолу е улица на Драгоман. По улицата наляво към центъра на Драгоман, площада – ФИНАЛ

За контакти:0884 95 66 66 ; 0887 43 66 90; 0879 10 34 30; 0879 10 34 75

Velocafe.bg
Повече в Любопитно
Уникално видео – щраус гони колоездачи

С това видео определено ще се забавлявате много. Действието се развива в Южна Африка, където местни колоездачи тренират при скорост...