Какво ядат колоездачите на Tour de France всеки ден

Може да се изненадате от това какво яде един колоездач в Tour de France в обикновен състезателен ден. Ако в скоро време сте участвали в дълго еднодневно състезание или просто каране, ще видите, че повечето колоездачи ядат точно както и вие – може би просто малко по-здравословно и в по-големи количества.
„Ако здрав колоездач може да абсорбира 320-380 каролии на час и изгаря над 5 хиляди калории на етап, както и 1500 в остатъка от деня, числата са срещу него“, обяснява готвачът на Cannondale-Drapac Шон Фаулър. „Така че освен че се очаква да са изключителни атлети, те трябва да бъдат и маратонци в яденето. Направо се уморяват от дъвчене на и извън велосипеда. Може би най-голямото предизвикателство в моята работа е да продължават да ядят и да са щастливи от храната и разнообразието ѝ, а тя да бъде полезна!“
beef-17040_1920
Спагетите са отново на мода
Ники Стробъл, главен готвач на Orica-GreenEdge е щастлив от завръщането на глутена в професионалното колоездене. „Преди няколко години, всеки го избягваше“. Сега той отново прави два типа хляб за закуска и за сандвичите по време на каране, които някои състезатели похапват. Той готви огромни порции спагети болонезе за вечеря преди дългите етапи.
rice-2294360_1920
Оризът остава много важен
„След етап колоездачите имат възстановителен шейк, а в автобуса поглъщат средно около 300 грама приготвен ориз и 1,5-литрова бутилка със силно разреден ябълков сок“, споделя шефът на хранителния отдел в Cannondale Найджъл Мичъл.
berries-1846085_1280
Закуската е процес
Закуската е разделена на две за отбора на Cannondale-Drapac. „Първото се нарича кутия за закуска“, споделя Фаулър. „Колоездачите могат да дойдат рано за мюсле, овес, зърнени храни и пловодо смути. После, три часа преди началото на етапа, те имат ядене за състезание, което е просто беден на фибри бял ориз и омлет. Това е, за да стимулираме приема на гликоген в мускулите преди да стартират.
eating-on-thebike
Храната по време на състезание се различава по вкус
Отборите са научили колко ценно е индивидуалният прием на храна и течности по време на състезание. Докато някои колоездачи разчитат на спортни напитки, други избират гелове, а трети се спират на енергийни барчета.
Дори и сандвич с шунка в пелотона не е изненада, казва Щробел. Според него това е поредната промяна от манията за ядене на ориз през цялото време, макар че много отбори разчитат главно на оризови барчета.
Планинските етапи означават различна подготовка
„Винаги опитвам да ям нещо на всеки половин час. Но е много по-трудно да го правиш по време на планинските етапи“, сподели Дилан Ван Баарле от Cannondale-Drapac. „А по отношение на пиенето, най-добре е да пиеш две бутилки на час, но и това е трудно при планинските етапи, особено ако е малко по-студено.“
Заради това, колоездачите получават допълнителни 40 грама въглехидрати в своите възстановителни напитки с протеин в тежките планински етапи, обяснява Мичъл.
Още интересни статии:
Velocafe.bg
Повече в Съвети
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори