Как да станете художник в STRAVA с няколко GPS хитринки

GPSdoodles.com разкрива тайните си, чрез които можете да използвате Strava за създаване на изкуство.

Ако за вас печеленето на КОМ-ове не е достатъчно удовлетворяващо, има и друг начин Strava да ви стимулира да карате: като я използвате, за да рисувате. Вместо да се фокусират върху скоростта, някои колоездачи са съсредоточени върху създаването на маршрути, които изобразяват върху картата определен дизайн, думи или дори предложения за брак. Stephen Lund, създател на GPSdoodles.com е един от най-добрите Strava художници в света. Той казва: „Ако имате GPS и велосипед, можете да експериментирате, опитвате и да видите на какво сте способни. Всичко това е супер забавно“. Той работи върху книга, чрез която да сподели възможно най-пълно как можете да създавате Strava изкуство, но засега той споделя само някои от най-добрите си съвети.

Пътят е цар

Преди да потегли, Лънд щателно чертае предварителна карта на пътя, за да постигне перфектния дизайн. За тази цел той очертава на картата основните пътни артерии в района (на хартия или с Фотошоп), после се отдалечава и оглежда за вече съществуващи форми. Той казва, че за съжаление картите не показват къде има ремонтни работи и обходни маршрути, а дори и минимална промяна в маршрута може да съсипе цялата рисунка (За щастие в България дори и тази спънка може да бъде неутрализирана, ако качиш приложението LIMA на АПИ за текущо състояние на пътната мрежа на мобилния си телефон и предварително провериш дали по твоя маршрут има затворени пътища и ремонт). Използването на Google Maps за дизайн на маршрута и качването му на GPS устройство е най-добрия начин за подготовка.

Работи с това, с което разполагаш

Дори колоездачите от най-отдалечените провинциални кътчета могат да използват извиващите се, начупени пейзажи, за да създадат страхотни картини, въпреки че на тях им се налага по-подробен и задълбочен преглед на картите, за да открият маршрута си. „Но където и да си, има творчески потенциал“ казва Лънд. Използвай увеличаване и намаляване на мащаба на Google Maps и търси страхотни линии и форми (или пък открийте добра идея за дума, която да изпишеш), а после потърси пътищата, които да съответстват и да допълват картината.

Започни с думи

„Моите първи думи, изписани със Strava, бяха „Честита нова година!“ казва Лънд. Думите са най-лесни за писане, тъй като изискват прави линии и при добро планиране може просто да спираш Strava за няколко метра, като по този начин се образува разстоянието между буквите. Думите са още по-лесни, ако живееш в град с добре оформена пътна мрежа.

birthday-cake-for-jane-2

Очаквай да повишиш изминатите километри

„Рисуването със Strava през изминалите 7 месеца ме провокира да измина 4000 км, което иначе не бих направил“, казва Лънд и добавя, че наличието на цел на карането добавя нов елемент на забавление и сега не може да дочака прибирането вкъщи и зареждането на файловете, за да види какъв е резултата от рисуването му.

….И очаквай да си извън къщи повече

„Повечето от рисунките отнемат около 70 км“, казва Лънд. Но се приготви да изразходиш повечко от обичайното време за изминаването им, когато рисуваш. Тъй като стриктното следване на маршрута е ключът към перфектната рисунка, ще ти се налага да спираш и осмисляш картата с маршрута си минимум веднъж или два пъти. Той също добавя, че често му се случва да започва целия маршрут наново след грешен завой и това неминуемо увеличава изминатите километри.

Не бъди клише

„Чувал съм за доста да хора, нарисували пенис. Изглежда нелепо популярно. Може и аз да го направя някой ден, но ще е на статуята на Давид, за да е в контекст. “Бъди оригинален в избора на идеи за рисунките си!“

Големият размер е твой приятел

Фокусирането върху по-големи картини ще направи грешките по-невидими и това е подходящо най-вече за начинаещите Strava художници. Ако си в града и се концентрираш в рамките на квартала всеки пропуск ще е очеваден, но ако съзадаваш картина с над 150 километрово каране, дори и да направиш малка грешка, тя няма да е видна на картата.

Излизай извън пътя, за да заобляш извивките и да свързваш точките

„Аз използвам много offroad импровизацията“ – казва Лънд. Често му се случва да използва полски пътища, пътечки и дори да кара директно през полето, за да се получи перфектна рисунка, когато главният път не върши работа. „Изучаването на средата прави всичко още по-забавно. Всичко е за изкуството на приключението и ти помага да се запознаеш по-добре с района, в който живееш. Можеш да откриеш някои страхотни обходни маршрути, докато твориш.“

Не губи кураж

Ако изпуснеш някой завой, рисунката ти може тотално да се провали днес, но винаги можеш да опиташ отново утре. „Понякога може да е доста обезкуражаващо“, обяснява Лънд, „Когато си прекарал целия ден във внимателно обхождане на творческия маршрут и накрая откриеш, че само един грешен завой е развалил цялата картина. Няма гумичка, така че трябва да внимаваш още повече, докато караш. По-високата концентрация може да бъде полезна, тъй като добавя нов елемент на фокусиране към обичайното ти каране.“

В България често се е случвало да ни се получават рисунки по случаен маршрут. Винаги е интересно след удоволствието от въртенето на педалите да видиш някоя фигура, получена върху картата и освен всички други положителни следствия от карането, възуализирането му да има интересна форма, която да зарадва вас и вашите приятели. Най-честите форми досега, може би заради любовта към колоезденето, са били сърце. Веднъж при промяна на маршрута, то стана пробито от стрела, а друг път след като приятели бъркаха пътя на бревета, то стана рогато.

Има много привърженици и критици на Strava, но пред изкуството всички са безмълвни!

musclebound-thug-plays-santa-claus-2

Цветан Близнаков

Цецо е един от най-запалените шосейни колоездачи. Той използва всяка свободна минута, за да кара из пътищата на България, а през уикенда рядко ще го откриете в София. Голямата му страст са бреветите, като още в първата си година мина всички бреветни дистанции от 200 до 1200 км, а през 2015 изпълни една своя голяма мечта. Той участва в най-популярния бревет в света – Париж-Брест-Париж и в рамките на по-малко от 80 часа измина внушителните 1230 км. Цецо пише статии, с които има една-единствена цел – да запали колкото се може повече хора да карат колело и да осъзнаят, че всеки може да стигне до неговите постижения, нужни са само желание и любов към спорта.

Повече в Съвети
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори