Ревю на Campagnolo Super Record

Защо това механично задвижване от любимата марка все още ни кара да въздишаме тежко

Извинявам се на останалите производители на велосипедни компоненти, но никой не ги обича. Да, те са уважавани и техните части правят нашите велосипеди по-добри, а ние оценяваме смелостта им в сферата на технологиите. Но Campagnolo e обичан. Дори обожаван.

Защо? Заради италианския му произход или легендарния основател Тулио, или че истинските постижения на невероятния Еди Меркс бяха с неговото Campy. Може би изречението: „Компанията, която промени отношението ни към велосипеда изчезна, за да се върне с гръм и трясък в пълния си блясък и с достатъчно душа – душата на целия екип“, отговаря на въпроса.

Никои други части не изглеждат така елегантно на велосипеда, особено ако тръбите са метални. Окомплектовката е тежка и лъскава и придава допълнителен привкус на цялото изживяване. Ако обичате да ви е лесно това не са вашите части. Щом са с марката Campagnolo могат да ви причинят доста неприятности. Сякаш нарочно и безпричинно са направени така сложни или пък е необходим някой доста скъп инструмент, за да бъде отстранен елементарен проблем. Въпреки това задвижващия механизъм Campy става все по-добър с времето, колкото по-добре го опознавате, толкова повече се привързвате.

Усъвършенстваният Super Record е моделът от най-висок клас. Конфигурацията, която зададохме, тежи 2004 грама и се продава за 3680 долара. Работи добре на повече рамки отколкото предишното поколение.

campy-fd-lever

Дерейльорите са нови, задвижването е по-леко, по-прецизно и по-тихо. Дори предпазва по-добре от падане на веригата. Венците са по-устойчиви и за курбела е използвана формата на звезда с четири лъча с болт център диаметър, който е съвместим с всички размери пръстени. Според представителите на Campy капачките са по-приятни за държане спрямо тези на конкуренцията, макар че когато става дума за любов, реално няма такава. Превключването на предавките е леко, дори и при голямо натоварване.

Привличането ни оставя без думи. Спирачките не са променяни с години и не предлагат същата прецизност и мощност като новите конкурентни модели, но още ни позволяват да летим. Защото това е любов, а прошката е постоянен неин спътник. Електронните задвижващи механизми стават все по-леки и ефикасни и работят по начин, по който механичните системи не могат. Въпреки това не са толкова правилен избор като този. Този изглежда, звучи и се усеща като правилния. Той съответства на ритъма на сърцето ни и излъчва топлина. Не можем да не го обичаме.

И като цяло – ако обикновено по отношение на качеството казваме за дадена марка, че е Мерцедесът в областта си, то Campagnolo е Ролс-Ройсът при велосипедните компоненти.

Цветан Близнаков

Цецо е един от най-запалените шосейни колоездачи. Той използва всяка свободна минута, за да кара из пътищата на България, а през уикенда рядко ще го откриете в София. Голямата му страст са бреветите, като още в първата си година мина всички бреветни дистанции от 200 до 1200 км, а през 2015 изпълни една своя голяма мечта. Той участва в най-популярния бревет в света – Париж-Брест-Париж и в рамките на по-малко от 80 часа измина внушителните 1230 км. Цецо пише статии, с които има една-единствена цел – да запали колкото се може повече хора да карат колело и да осъзнаят, че всеки може да стигне до неговите постижения, нужни са само желание и любов към спорта.

Повече в Съвети
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори