9 заблуди за електрическите велосипеди

В България електрическите велосипеди тепърва навлизат по-сериозно, а много колоездачи не могат и да си представят да карат велосипед, който има външно подпомагане. Причината затова се крие главно в някои основни заблуди, които повечето хора имат за електрическите велосипеди.

Какви са те и защо не са верни, прочетете в следващите редове:

  • Не могат да се изминават дълги разстояния

Нека да сме честни! Ако тези колела не могат да изминават дълги дистанции, те щяха да са безсмислени. Никой не иска след няколко километра да търси електрическия контакт. Модерните батерии с 400 Wh или повече имат достатъчно енергия за всеки дълъг дневен преход. Потребността на енергия се променя в зависимост от начина на каране и профила на отсечката. Ако случайно батерията се изчерпи и човек не може да намери място за зареждане, то всяко електрическо колело може да се кара също като обикновеното. Не се налага да стоите на едно място, както примерно кола без бензин.

  • Няма достатъчно станции за зареждане на електрически велосипеди

За разлика от електрическите коли, нямате нужда от станция за зареждане на електрически велосипед. Батерията лесно може да бъде заредена вкъщи, в офиса или на път, дори при спиране за кафе със съответното зарядно устройство. Частичното зареждане на литиево-йонната батерия не я поврежда. Само за 1 час е възможно да заредите голяма част от нея.

Dylgi razstoqniq

  • Електрическите велосипеди са само за пенсионери

Електрическите велосипеди завладяват все повече веломанияци във всички възрастови групи. Всеки предпочита да е мобилен, както в ежедневието, така и през свободното си време. Удобството на велосипедите, е че могат да заменят колите като средство за придвижване. Освен това те са отлична възможност за поддържане на добра физическа форма за всички членове на семейството – както за деца, така и за техните баби и дядовци.

  • Карането на електрически колела не е спорт, защото няма нужда да се въртят педали

Дори с модерната технология колоездачите трябва да въртят педалите, а двигателят само съдейства за подпомагането, когато колоездачът има нужда. Въпреки попътния вятър от двигателя, карането на електрическо колело представлява активна дейност. Както всеки спорт, то развива физиката и ума на човек. Дори и професионални спортисти ползват електрическите колела при фази на регенерация.

  • Електрическите колела са скъпи

Както всяко нещо, така и надеждната техника, добре подбраните компоненти и специалната рамка, имат своята цена. Тя само на пръв поглед е висока. При покупката на такова колело с двигател, се снабдява освен с мобилност, така и с независимост. Електрическият велосипед замества колата за преминаване на кратки разстояния, отпада чакането на автобуса или метрото. Изминаването на 100 км с електрически велосипед струва по-малко от 20 стотинки. И най-важното, остава истинското удоволствие от карането на колело.

Защо електрически велосипед – 7 професионални съвета

Red ebike

  • Електрическите велосипеди са сложни

Електрическите велосипеди работят по следния начин – включване, тръгване и при нужда промяна на подпомагането от двигателя – това е всичко. Все пак и батерията трябва да бъде заредена, но това е лесно както зареждането на мобилен телефон. Батерията може  да се зареди директно на колелото или да се вземе за вкъщи. Това, което остава е истинското удоволствие от карането на колело.

  • Електрическите колела изискват повече поддръжка

Техниката при модерното електрическо колело буди у нас възхищение. Марковите двигатели осигуряват на първо място надеждност. Това се отнася също и за поддръжката. Все пак един път годишно е препоръчително да се прави инспекция на колелото – не по-често от това, както и при обикновеното колело.

Podryzhka

  • Трябва да имаш книжка за каране на електрически велосипед.

Велосипедите с двигател 250 W и подпомагане до 25км/ч (Pedelec) се считат като обикновени колела и затова не е нужен документ. Дори за деца и юноши съществуват електрически колела, при които също няма вероятност да бъдат спрени от полицията. При велосипедите, които подпомагат до 45 км/ч, се изисква регистрация и шофьорска книжка с клас М, но тази категория се покрива от всички, които вече имат свидетелство за управление на лека кола.

  • Изисква се каска, за да караш електрическо колело.

При електрическите велосипеди с подпомагане до 25 км/ч в България не съществува задължение за носене на каска. Все пак е препоръчително да се носи каска, заради по-високите скорости, които се развиват. Задължително е носене на каска при моделите с подпомагане до 45 км/ч (Spedelec).

Kaska

Повече информация и висококачествени модели електрически велосипеди може да намерите на ekolelo.bg

И още интересни статии за електрически велосипеди:
Какво е важно да знаете преди да купите първия си електрически велосипед?
Каква е връзката между даунхила и електрическите колела?
Тези велосипеди могат да те отведат на 200 км пътешествие само с едно зареждане на батерията

Velocafe.bg
Повече в Съвети
1209220_164025387124822_278254309_n
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори