6 неща, които да направите преди всяко каране

Ценни съвети от траял звездата Раян Лийч

Суперзвездата на траял колоезденето Раян Лийч наскоро премина през сертификация за треньор – процес, който според него е спасил връзката му с колоезденето заради вложените огромни лични усилия.

Бях на ръба на отказване от колоезденето поради изискванията и ограниченията, свързани с израстването ми като професионален колоездач“ казва той. „Каква загуба щеше да е за мен!“

Ние сме съгласни. Без значение от стила и нивото в колоезденето понякога е трудно да се наслаждаваш. За да бъде в помощ на всички нас, Лийч сподели какво лично му помага на него.

Ето и някои предложения за това какво да направим преди всяко каране (и някои , които да направим след него), които ще ви помогнат да направите изживяването забавно, безопасно и удовлетворяващо.

За колелото ти:

Като ритуал преди всяко каране се уверявам, че колелото ми е в отлично техническо състояние. Ако имам някакви съмнения за издръжливостта и функционалността му това ще се отрази на увереността ми, следователно и на представянето ми“, казва Лийч.

Ето как да успокоим тези съмнения.

Преди всяко каране, проверете:

Дали гумите са добре напомпани. Всички гуми изпускат въздух понякога. Помпете ги преди всяко каране

Усещането при стискане на спирачката. Няколко стискания на ръкохватката и поглед към накладките могат да покажат проблеми с кабели, които трябва да бъдат сменени, необходимост от доливане на масло или от смяна на износени накладки. – Усещането при смяна на скоростите. Набързо преминете през всички скорости за да проверите за превъртане или други признаци за проблеми

След всяко каране:

Почистете и смажете веригата. Това премахва мръсотията, натрупана по време на карането и подготвя веригата за следващото такова.

Обърнете внимание на появилите се проблеми. Проследявайте всяко пукване, скърцане, щракване или превъртане по време на карането и проверете причините за него след това. Карането на колело, което не върви добре, може само да ви ядоса.

За тялото ти:

Технологиите могат да предоставят огромно количество информация за това как се представя тялото ви“ казва Лийч, „но не пренебрегвайте собствените си инстинкти и интуиция“

Трябва да сте наясно с нивото на стрес. Недоспиването, стреса на работа, проблемни връзки и други подобни могат да изпият енергията ви. Обърнете внимание как се чувствате преди карането и ако се налага ограничете натоварването.

Осъзнайте силата си. Ако сте карали здраво и сте се чувствали силни мислете за това (и се наслаждавайте) преди карането. Но по време на него не се увличайте и се уверете, че не се пренатоварвате, което ще ви извади от състоянието на комфорт и отлично усещане.

За съзнанието ти:

„Хубаво е да имате цел за всяко каране, но трябва да можете да усетите разликата между обичайните намерения и по-специфичния моментен стремеж“ –

Съберете всичко в едно. Отнема само няколко секунди съсредоточаване върху състоянието на колелото, тялото и съзнанието ви. Това ще ви помогне да поставите целта – как ще карам и какво ще постигна. „Така ще обогатите опита си и ще подобрите изживяването“, казва Лийч.

Източник: Bycicling.com

А ако искате да разберете петте причини, поради които не ставате по-бързи и как да се отървете от тях, за да станете по-бързи, прочетете ТУК!

Velocafe.bg
Повече в Съвети
1209220_164025387124822_278254309_n
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори