5 причини да не ставате по-бързи

И как да се отървете от тях, за да увеличите скоростта си

„Караш много“.

Колоездачите често смятат, че като карат много ще станат по-бързи. Вярно е, че когато сте новобранци, всеки изминат километър ще ви прави по-бързи, понеже тепърва се развивате. Но след като веднъж сте достигнали определена точка, изминаването на километри си е просто изминаване на километри. За да станете по-бързи трябва да тренирате своята издръжливост и да повишавате прага си, така че да можете да издържите на по-висока скорост.

За целта: Поработете върху скоростта един или два пъти седмично като комбинирате тежки серии, които се състоят от 20 секунди на максимална скорост с 10 секунди лежерно, 8 пъти по 2-3 повторения с по-дълги серии от 10-20 минути на 75-85% от максималния сърдечен пулс, комбинирани с 5 възстановителни минути. 2-3 продължения.

„Взривявате тялото си“.

Вие буквално взривявате тялото си и то до положение, в което лицето ви посинява от напрежение. Работата ми с колоездачи, чиято скорост е постигната от много болки в гърба или обща умора показва, че почти винаги те пренебрегват тялото си. Почти винаги пренебрегват торса. Най-доброто, което тези хора правят е да правят упражнения за торса докато се отърват от болката и да ги изоставят веднага, след като се почувстват по-добре. Не се прави така! Тренировките на торса трябва да са като помпането на гумите – нещо, което правите няколко пъти седмично, за да го предпазите от износване. Когато торсът ви отслабва, вие губите от мощта си, прехвърляна от горната към долната част на тялото. Това прави седалището ви по-неустойчиво и не можете да изтласкате максимална мощност към педалите, което пък намалява скоростта ви

За целта: Опитайте с нови упражнения: Традиционното упражнение „Куче-птица, куче-птичар“ се изпълнява с ръцете и коленете (виж картинката). Повдигнете като изходната ви позиция е върху двете ръце и пръстите на краката. Изпълнява се отново чрез повдигане и изпъване на срещуположни крак и ръка. Поддържайте торса неподвижен. Правете упражнението по 10 пъти за всяка страна.

MediaHandler

„Ти не уважаваш почивката си“.

Не можеш да ставаш по-бърз, без да ставаш по-бавен. Дълбоката почивка не е толкова важна, когато тренирате за издръжливост. Но когато въртите педалите яко, издухвате глюкогена от тялото си и нарушавате структурата на мускулните влакна. Те не могат да се възстановяват напълно при продължително напрежение.

За целта: Практиката показва, че вашите леки карания трябва да са толкова леки, колкото тежки са тежките ви карания. Ако ви е трудно да се придържате към това правило, по-добре прекарвайте леките си дни далеч от колелото и просто правете упражненията, описани по-горе.

„Прекалено много се стремите да намалите теглото си“.

В зависимост от ръста и теглото ви, можете да съхраните между 1700 до 2000 калории гликоген в мускулите и черния си дроб. По-яките колоездачи могат да изгорят до 800 калории на час. В този случай не отнема много време да изпразните запасите си и да започнете да забавяте темпото. Изгледите са добри, ако въглехидратите и калориите не са на горния максимум в началото на карането, а в някакви средни стойности. Дори да сте много добър опустошител на калории, ще имате нужда от достатъчно гликоген в организма си, за да бъдете наистина бързи.

За целта: Приемайте много повече въглехидрати от нужното преди здрави карания, за да можете да набавите достатъчно на организма си, а веднага след това си върнете изгореното обратно. Когато знаете, че ще правите наистина здраво каране, приемайте храни, богати на въглехидрати 2-3 часа по-рано. Нещо като ориз с малко пилешко, спагети или овесени ядки с фъстъчено масло са добри примери. 15-тина минути преди да се качите на колелото може да хапнете някой енергиен десерт, за да запълните „резервоарът“ си с въглехидрати. За по-дълги и бързи карания е препоръчително да се храните около час и малко преди да се качите на колелото. Приемайте мляко с шоколад и си носете микс от ядки за по-късно, с които да възстановявате въглехидратите и протеините в тялото си.

„Пренебрегвате техниката“.

Можете да сте във форма и сравнително бърз, но да бъдете надминати от също толкова бързи и във форма като вас колоездачи, които обаче карат по-умело и имат по-добра техника от вас.

За целта: Усвояването на техники при колоездене е нещо, с което трябва да се занимавате редовно. Тренирайте каране в завои. Тренирайте за висок каданс. Както и катерене. Но не забравяйте, че също така има още много други малки упражнения, с които можете да постигнете незабавни резултати. Преценявайте предварително смяната на предавките, така че да не се окажете на прекалено висока в неподходящ момент. Въртете педалите непрекъснато и поддържайте каданса. Стойте в група и поддържайте пулса си в норми при дълги карания, за да не се претоварвате. Всички тези малки техники ви приближават по-лесно и бързо към висока скорост при каране.

Източник: Bycicling.com

Velocafe.bg
Повече в Съвети
30 причини да караме велосипед – част 3

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор,...

Затвори