30 причини да караме велосипед – част 2

Независимо дали става дума за подобряване на формата Ви, здравето или баланса по банковата Ви сметка, или като екологичен избор, колоезденето може да бъде едно от най-добрите решения, което някога сте правили. Не сте убедени? Ето Ви 30 ползи от използването на велосипеда. Първа част от статията можете да видите тук.

11. Грижа за сърцето

Изследвания от университета Пърдю в САЩ показват, че редовното колоездене може да намали риска от сърдечни заболявания с до 50 процента. А според British Heart Foundation около 10 000 фатални сърдечни удари могат да бъдат избегнати всяка година, ако хората следят състоянието си редовно. Колоездене само по 30 километра на седмица намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания на по-малко от половината от тази на хората, които не правят физически упражнения.

 

12. Вашият шеф ще Ви заобича

Не, нямаме предвид формите Ви, обути в прилепнали трика за колоездене, а че шефовете Ви ще оценят това, което прави колоезденето по отношение на вашата полезност за компанията. Едно проучване на Университета в Бристол, в което са участвали около 200 души, установило, че служителите, които тренират преди работа или в обедната си почивка, много по-добре се справят с натоварването и умеят да разпределят времето си за работа ползотворно, като те имат висока мотивацията и са по-способни да се справят със стреса.

Проучването също така показва, че служителите, които тренират редовно, се разбират много по-добре помежду си, те правят по-малко прекъсвания на работата си и след това им е по-лесно да продължат работата си. За съжаление, проучването не е успяло да намери пряка връзка между колоезденето и получаване на бонуси или повишение.

 

13. Превантивна борба с рака

Има достатъчно доказателства, че всяко упражнение е полезно в борбата с рака, но някои проучвания показват, че колоезденето е особено добро за поддържането на вашите клетки в добър работен режим. Едно дългосрочно проучване, проведено от финландски учени, установило, че при мъже, които тренират поне 30 минути на ден, е два пъти по-вероятно да не развият рак от тези, които не го направят. И кой е спортът, който те са посочили че практикуват най-често? Колоездене от и до работното място. Други проучвания са установили, че при жените, които често карат велосипед, рискът от рак на гърдата е с 34% по-нисък.

 

14. Отслабвате на седалката

Много хора, които страдат от наднормено тегло, смятат, че тичането е най-добрият начин да започнат да отслабват. Но въпреки че тичането наистина изгаря много мазнини, то все още не е вашият спорт, ако тежите доста повече, отколкото бихте искали. Какво имаме предвид? Замислете се над следното: когато при тичане краката ви допират земята, те поемат натоварване от два до три пъти над вашето тегло. Ако тежите над осемдесет килограма, това е изключително голямо натоварване! Вместо това, започнете с колело – голямата част от теглото ви ще бъде поето от седалката и окачването, така че костите и ставите ви няма да са подложени на свръхнатоварване. Тичането може да почака…

 

15. Ще изкарвате повече пари

Е, почти… Ако карате велосипед, за да отслабнете, това може да се отрази на бюджета ви. Изследователят Джей Загорски от Университета в Охайо анализирал данни от Националното дългосрочно изследване над младежите, като наблюдавал 7300 души, редовно интервюирани между 1985 и 2000 г., за да види каква е зависимостта между теглото и финансово състояние през този период. Загорски стигнал до заключението, че една единица увеличение на индекса на телесна маса съответства на 800 английски лири, т.е. осем процента намаляване на финансите. Изводът: свали няколко пункта от индекса на телесна маса чрез колоездене и започни „да печелиш”.

 

16. Избягвайте замърсяването

IMG_2048

Човек би си помислил, че един колоездач в града ще вдиша много повече вредни газове и замърсяване, отколкото шофьорите и пътниците в превозните средства. Но явно това не е така, според проучване на Imperial College London. Изследователите констатирали, че пътниците в автобуси, таксита и коли вдишват значително по-голямо количество вредни вещества от велосипедистите и пешеходците.

Според проучването таксиметровите пътници са били изложени на повече от 100 000 фини частици на кубичен сантиметър, които могат да се открият в белите им дробове и които увреждат клетките. Автобусните пътници вдишват малко под 100 000, а хората в колите – около 40 000. Колоездачите обаче са били изложени само на 8000 фини частици на кубичен сантиметър. Смята се, че велосипедистите вдишват по-малко вредни газове, защото се движат в най-дясната част на пътя и за разлика от шофьорите, не са пряко на пътя на отделяните газове.

 

17. Може да прекарате пълноценно и здравословно времето със семейството си

DSC_4321

Колоезденето е дейност, която цялото семейство може да прави заедно. Дори най-малките могат да се качат на колело – на седалката или на специално пригодено за това детско столче, а фактът, че ставите не се натоварват от карането, няма какво да спре бабите и дядовците също да се присъединят.

Освен това, карането от ранна възраст може да е основа за „раждането на новия” Брадли Уигинс. Изследвания са установили, че децата са повлияни от тренировките, които техните родителите избират. Казано по-просто, ако децата ви виждат да карате редовно, те ще приемат това за нормално и ще искат да следват вашия пример.

 

18. Спокойно хапване на чипс

0Повишаването на консумацията на сол не е съвет, който личният Ви лекар би Ви дал, но ако ви предстои няколкодневен велопоход или друга физическа активност, солта е точно това, което Ви трябва. Това Ви дава идеалното извинение да похапвате спокойно чипс или други солени храни, от които обикновено трябва да се въздържате. Натрият в тях помага за защитата на тялото срещу хипонатриемия – състояние, причинено от консумацията на твърде много вода без достатъчно натрий, което може да доведе до загуба на ориентация, болести или дори нещо по-лошо.

 

19. По-добро представяне във всеки друг спорт

Независимо дали искате да се поддържате в добра физическа форма или например да подобрите представянето си на тенис корта или футболното игрище, време е да започнете здраво да въртите педалите на колелото. Едно скорошно медицинско проучване, проведено в Норвегия, дава доста категоричното становище, че косвеният принос на колоезденето към други спортове и дейности, е огромен.

 

20. Начин за намиране на вдъхновение

Писатели, музиканти, артисти, мениджъри и всякакви други професионалисти използват упражненията за справяне с трудни ситуации, вземане на важни решения или търсене на вдъхновение. Едно проучване установи, че само 25 минути, прекарани в упражнения, увеличават драстично способностите на човека за творческо мислене. Заслугата за това е на притока на кислород към мозъка, което стимулира невроните, давайки ви глътка свеж въздух, далеч от хаоса и сивотата на „реалния живот“.

Velocafe.bg
Повече в Любопитно
Уникално видео – щраус гони колоездачи

С това видео определено ще се забавлявате много. Действието се развива в Южна Африка, където местни колоездачи тренират при скорост...

Затвори