15 км нови велоалеи във Варна до края на 2015

До края на 2015 година във Варна ще има изградени 15 км нови велоалеи и ще бъде завършена велоалеята, която свързва Икономическия университет със спирка „Нептун“. Това смело обеща пред Дарик радио инженер Кирил Видолов, който е член на екипа, работещ по изпълнението на европейския проект за интегриран градски транспорт.

По проекта ще бъдат изградени 4 трасета с велоалеи и 50 стоянки за паркиране на колела като 5 от тях ще предлагат и отдаване на велосипеди под наем. До края на годината се очаква проектът да бъде готов, а през 2015-а да започнат и строително-монтажните дейности.

Колоездачната алея от „Нептун“ до „Владиславово“ е най-дълга – 8 километра. За нейното завършване ще се използва вече съществуващият проект, като се нанесат леки промени в частта, която минава покрай бул. „Цар Освободител“.

Второто по-дълго трасе е 3,5 км.- от „Варна Тауърс“ до Катедралата. То ще минава край Централните гробища, автогарата и Кръглата банка. Друго направление ще започва от общината и ще минава по бул. „Осми приморски полк“, покрай стадионите „Тича“ и „Варна“, ще завива по ул. „Студентска“ и ще завършва до Техническия университет и Терапията. Общата му дължина е малко над 3 километра. Колоездачна алея ще има и по северната страна на бул. „Левски“, до стадион „Варна“. Тя ще стига до сградата на Четвърта езикова гимназия и спирка „Почивка“. Петото трасе е кратко и трябва да свързва най-старата велоалея до „Нептун“ с тази до бул. „Владислав Варненчик“. Дължината му е едва 260 метра.

Според Видолов, алеите ще бъдат в тротоарната площ, но няма да пречат на движението на пешеходците. Ще бъдат обозначени местата за колоездачи като се поставят бордюри и знаци.

Председателят на варненския колоездачен клуб „Устрем“ Здравко Василев обаче е на мнение, че изграждането на велоалеите не решава проблемите на велосипедистите в града.

„Автомобилите паркират, а пешеходците вместо по тротоарите, се движат по алеята. Няма достатъчно обозначения, че това е място, предвидено за колоездачи. Контролът от страна на Община Варна също е занижен, отзовават се само по сигнали и то невинаги. Може да се поставят колчета или други заграждения, които да ограничат преминаването“, споделя той.

Предстои да видим какво ще се случи във Варна!

Velocafe.bg
Повече в Любопитно
Уникално видео – щраус гони колоездачи

С това видео определено ще се забавлявате много. Действието се развива в Южна Африка, където местни колоездачи тренират при скорост...

Затвори